اینجا هنوز دختری هست که لبــــخنـــد میزند ....

از عشق بدم می آید ، یکبار عاشق شدم و مادرم را فراموش کردم

اینجا هنوز دختری هست که لبــــخنـــد میزند ....

از عشق بدم می آید ، یکبار عاشق شدم و مادرم را فراموش کردم

اینجا دیگه خواننده ای نداره .. اما من انگار به نوشتن عادت کردم پس مینویسم :) 

 

مسافرت دو روزم عالی بود با دوستای آبجی کل قم رو زیرو رو کردیم از این کافه به اون کافه رفتیم ، راستی بالاخره یه سه 

 

 تار  خریدم و اگه خدا بخاد از پاییز یادگیریش رو شروع میکنم خوشحالم که دارم بالاخره وارد عرصه نواختن موسیقی میشم 

 

 امیدوارم بتونم زود پیشرفت کنم. راستی بدون گواهینامه پشت رول نشستم خیلی جالب بود اونم تو اتوبان :))))  

  

 

+واسم جالب بود وقتی تو مسجد جمکران با آبجی نشسته بودیم یه خانمه مسنی نشست جلو و پشتش به ما بود یهو برگشت گفت شما که ماله اینجایین به من بگید اینجا چه خبره من یه لحظه جا خوردم یکم توضیح دادم خواستم مثلا مثال بزنم وصل کنم به امام رضا گفت این مقایسه ت اشتباهه اون امامه با اینجا که فقط مسجده فرق داره گفت من از اون سر دنیا اومدم ببینم اینجا چه خبره گفت دورتا دور مسجدو پیاده رفتم اما هیچ خبری نبود .. من در جوابش موندم واقعا..تهش به اینجا رسوند که ما سنگ پرست شدیم واقعا من به فکر فرو رفتم وقتی یه نگاه به مردم کردم که چطور بوسه به سنگها میزدن .... این اون چیزی نیس که امام زنده ما انتظارشو داشت و داره.. به کجا داریم میریم  

 

لیلی

نظرات 9 + ارسال نظر
zahra شنبه 15 شهریور 1393 ساعت 22:47 http://a-simple-moment.blogfa.com

آخی خوش بحالت :) من انقد سه تار دوس دارمممممممم ایشالا موفق میشی،سریعم یاد میگیری.جای منم یاد بگیر

+ اااا، واقعنا! الان که فکرشو میکنم و دقت میکنم میبینم چقد حرف جالبی زده!

مرسی ایشالا ..چشم چشم

+من اون لحظه واقعا موندم چی بگم ...

sharona شنبه 15 شهریور 1393 ساعت 22:57 http://dokhmaledelnazook.blogfa.com/

جمکران یه اعتقاده برای شیعه.هیچی نیست.فقط یه جاییه که منسوب شده به امام زمان و مردم میرن اونجا و دعا میکنن...یه مسجد که حس میکنیم آقا همیشه اونجاست...البته که آقا همه جا هست...تو قلبامون...

+دلم برات تنگ شده بود اما وقت ندارم زیاد بیام نت...ببخشید عزیزم...

صد در صد عزیزم اما تو هم اگه اونجا بودی و مردمو میدیدی واقعا نمیتونستی جواب اون خانومو بدی انگار اون یه لحظه چشم منو باز کرد آدما رو با دقت بیشتری ببینم تو اون لحظه ...

+ای جاانم من بیشتر.. اشکال نداره گلم :-*

علیرضا یکشنبه 16 شهریور 1393 ساعت 11:13 http://www.ghasedak68.blogfa.com

من یه عالمه نوشتم پرید...
کلا نظرم این بود که خانومه برا خودش گفت که اینو گفت...منکر خرافه پرستی مردم نیستم و اینکه خرافات رو قاطی اعتقاداتشون کردن و زیاده روی میکنن...ولی اون خانومه هم حرفش حرف حساب نیست...مشکل از ماهاست که تقلیدی هر کاری بزرگترا میکنن میکنیم.نه تحقیقی در مورد اعتقادات و احکاممون داریم و نه پرس و جویی...مسجد جمکران تا جایی که من میدونم منسوب به امام زمانه و به فرمان خود امام زمان ساخته شده...مسجده..مسجد همه جای دنیا محل عبادت مسلموناست.این همه آدم میان توش عبادت کنن..بالاخهر مساجدی داریم که نماز خوندن توی اونا از هر مسجد دیگه ای با فضیلت تره.یکیشم مسجد جمکرانه.خوب ملت میرن توش نماز میخونن و عبادت میکنن...اینکه تا اینجاش مشکلی نیست.در ثانی مسجدیه که مال امام زمانه و به دستور اون حضرت ساخته شده.ما چرا میریم مکه.چون خونه ی خداست.چرا میریم مشهد چون مال امام رضاست.میریم جمکران چون مال امام زمانه.مردم دوست دارن با امام زمانشون در ارتباط باشن.دوست دارن جایی باشن که امام زمانشون هست.حال و هواشون عوض میشه.مردم میرن امام رضا حال و هواوشن عوض میشه.اون وقت جمکران که مال امام حی و حاضر و امام زمان خودمون حال و هوامون عوض نمیشه یعنی؟؟؟میرن جایی که مال امام عصر خودشونه...میدونن امام زمان خودشون اونجاست.اون خانومه به قول خودش از اون سر دنیا اومده میخواسته چی ببینه مثلا؟؟؟فکر کرده امام زمان صندلی گذاشته اونجا نشسته مردم برن ببیننش؟؟؟خوب مسجده دیگه.میرن توش عبادت میکنن...فقط چون مال امام زمانه مسجدش خاصه...حالا اون درصدی از مردم که سوادشون پایینه و میرن سنگ می بوسن و از این کارا میکنن جدا...بقیه مردم که میرن نماز میخونن تو مسجدم مشکلی دارن؟؟؟همیشه تو همه ی ادیان یه سری هستن که خرافه پرستی میکنن...این قرار نیست خرافه پرستی اونا رو به همه ی پیروان اون دین نسبت داد...

میدونم علی ما هم همه اینا رو بهش گفتیم اتفاقا من خودم گفتم سر در یکی از ورودی ها جریان ساخت این مسجد رو شرح دادن و میتونه بره اونجا و بخونه... اما باور کن علی من یه لحظه نگاه کردم دیدم جوونامونم پیرو پیرا دارن همین کارو میکنن مثلا چسبیده بودن به محراب و ... من خودم وقتی برم فقط نماز میخونم و صلوات میفرستم یکم میشینم بعد میام بیرون ...

بحث ما بحث قانع کردن آدماس قانع کردن اون خانم.. اون خانم حرف اصلیش این بود این همه تجمل چرا این همه در اینهمه فضا .. ما اینهمه گرسنه تو مملکت داریم ... اینجا فقط مسجده همین .. با امام رضا فرق داره

سهیلـ سه‌شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 17:07

آبجی منم همون تایم قم بود :)))

سلام من برگشتم :)))

+ واسه سوال اون خانم هم جواب مناسبی دارم و به تفکر اشتباهی رسیدی اما الان مجال بحث نیست ، باشه واسه یه وقت مناسب تر

:)

سلاااام خوش اومدی :)))

+ اوکی

علیرضا سه‌شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 18:16 http://www.ghasedak68.blogdf

کسی که جریان ساخت مسجد رو بخونه و قانع نشه مشکل داره.همه ی ادیان یه جای مقدس برای زیارت دارن.با نظر دومی موافقم..این یه اعتقاده برای شیعه.هیچ کسی دیگه هم نمیتونه درکش کنه.و چون نمیتونه درکش کنه نمیتونه اونو رد یا تایید کنه...در مورد آدمای اونجا و کاری که میکردن هم باز هم نظرش رو قبول ندارم.همه جای دنیا توی همه ی ادیان توحیدی و غیر توحیدی یه سریا هستن که خرافات رو قاطی دینشون میکنن...ولی نمیشه بگیم اون دین و پیروانش اشتباه میکنن...نمیشه اون عده رو به همه تعمیم داد...یه سریا اینجوری ان...همه جای دنیا هستن...ولی قرار نیست تعمیمشون بدیم به کل دین و پیروان.یعنی توی مسجد جمکران به اون بزرگی اون خانومه اون همه آدم رو ول کرده و چسبیده به اون یه عده؟
و اما تجمل....حدیث داریم که مساجد باید زیبا و تمیز باشن.پس رسیدگی به مساجد مشکلی ندار ه.مسجد جمکران ساده است.فقط بزرگه.بزرگی ربطی به تجمل نداره.تجمل یعنی توش رو پر زرق و برق کنیم.زیادی خرج اضافه اش کنیم.ولی مسجد جمکران ساده است.فقط بزرگه.بزرگیشم بخاطر اعتقاد مردم به اونجاست...وقتی جمعیت زیاده و مردم مرتب به اونجا رفت و آمد میکنن برای راحتی خود مردم مجبورن اونجا رو بسط و گسترش بدن خوب.اونجا یه مسجده...ولی نه مثه بقیه ی مسجدا...مسجدش خاصه و مردم خیلی بیشتر به اونجا رفت و آمد دارن.خوب معلومه که باید اونجا رو. بزرگ تر کنند برای سهولت و راحتی مردم...تو مطمئن باش اون خانومه اگه مسجد انقدرا بزرگ نبود و همه تو هم می لولیدن از اونایی بود که غر میزد چقدر جا تنگه و چقدر خفه است و چقدر رسیدگی نمی کنن و فلان و اینا...این جماعت همیشه یه بهونه برا غر زدن دارن.بعدشم انقدر تو مسجد جمکران خیریه و جمع آوری صدقات و کمکای مردمی هست برای کمک به فقرا...موضوع اینه هر چیزی رو باید به جاش استفاده و خرج کرد...مسجد سازی هزینه اش جداست...کمک به فقرا هم جداست...بیخودی همه چی رو با هم نباید قاطی کرد...حالا یعنی این همه گرسنه موندن تو مملکت گیر پول ساخت مسجد جمکران؟؟؟
از راه رسیده نطقم کرده....

همه حرفاتو قبول دارم اما اون خانوم نخونده بود هنوز ما داشتیم راهنماییش میکردیم که بخونه شاید بعد از خوندنش جواب سوالاتشو گرفته ... اما تو اون لحظه انگار یطور دیگه شدم حتی خودمم نفهمیدم حالم چطور بود .. و برای خودم متاسف که نتونستم یک نفر رو راجع به دینم و اعتقاداتم قانع کنم...

مهدی چهارشنبه 19 شهریور 1393 ساعت 23:53 http://a-better-life.mihanblog.com/

اپ کن دیگه

چشم :)

دنبال مطلب یا شعر خوبم :)

سعید پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 09:05 http://doredonya50.mihanblog.com/

+جالب بود

ممنون :)

fantik پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 23:40

+ کی گفته اینجا خواننده نداره...
پس من چی هستم...

+ ســــــــــــــــــــــلام

تو که بهترینی همیشه هستی البته یه مدت نبودیااا :))

+سلااااااااااااااام

fantik پنج‌شنبه 20 شهریور 1393 ساعت 23:42

+ آره واقعا. ب کجا داریم میریم.

....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد